Dažnai užduodami klausimai
1. Kaip gauti bibliotekos (LIBIS) skaitytojo pažymėjimą?
Norint įsigyti skaitytojo pažymėjimą ir užsiregistruoti bibliotekoje, reikia atsinešti savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, perskaityti bibliotekos naudojimosi taisykles ir parašu patvirtinti įsipareigojimą jas vykdyti. Jauniesiems skaitytojams (iki 16 m.) būtinas raštiškas tėvų sutikimas.
2. Ar reikia mokėti už (LIBIS) skaitytojo pažymėjimą?
(LIBIS) Skaitytojo pažymėjimo – magnetinės kortelės išdavimas – nemokamas.
3. Ar gali tuo pačiu (LIBIS) skaitytojo pažymėjimu naudotis kiti šeimos nariai ar draugai?
Ne, tai yra Jūsų asmeninis dokumentas. (LIBIS) Skaitytojo pažymėjimu gali naudotis tik tas asmuo, kuriam šis pažymėjimas išduotas.
4. Ką daryti pametus (LIBIS) skaitytojo pažymėjimą?
Būtina informuoti bibliotekos darbuotoją. (LIBIS) Skaitytojo pažymėjimo pakeitimas (jį praradus) -1,50 Eur.
5. Ar galioja (LIBIS) skaitytojo pažymėjimas ir kitose Lietuvos bibliotekose?
(LIBIS) skaitytojo pažymėjimas galioja visose Lietuvos viešosiose bibliotekose, prisijungusiose prie LIBIS sistemos.
6. Kodėl kiekvienais metais vyksta skaitytojų perregistravimas?
Skaitytojai perregistruojami patikslinant jų asmens duomenis, būtinus bibliotekos veiklai. Patikslinti duomenis galima ir pačiam, prisijungus prie portalo https://ibiblioteka.lt/metis/.
7. Kokia yra leidinių skolinimosi į namus tvarka?
Asmuo, norėdamas skolintis bibliotekos dokumentus, privalo užsiregistruoti ir įsigyti (LIBIS) skaitytojo pažymėjimą. (LIBIS) Skaitytojo pažymėjimas suteikia teisę vartotojui skolintis bibliotekos knygas ne ilgesniam kaip 30 kalendorinių dienų laikotarpiui ir vienu kartu pasiskolinti ne daugiau nei 5 knygas.
8. Kaip pratęsti leidinių naudojimo laiką?
Pratęsti leidinių naudojimo laiką vartotojas gali atėjęs į biblioteką, telefonu arba internetu. Suaugusiems-Vartotojų aptarnavimo skyrius tel. nr. +370 659 34830,
vaikams-Vaikų literatūros ir edukacijų skyrius tel. nr. +370 659 34831
arba internetu portale https://ibiblioteka.lt/metis/ (išskyrus tuos atvejus, kai knyga jau yra rezervuota kito skaitytojo, yra pasibaigęs knygos pasiskolinimo laikas (30 dienų) arba esate skolininkas).
9. Ką daryti, jei nerandu leidinio grąžinimo termino pratęsimo mygtuko?
Jei norėdami pratęsti leidinio grąžinimo terminą nerandate nei pratęsimo mygtuko, nei informacijos apie įsiskolinimą, tai reiškia, kad jūsų pasiskolintas leidinys jau yra rezervuotas kito skaitytojo ir jis turi būti grąžintas bibliotekai (galimybės pratęsti nėra).
10. Kiek kartu galima prasitęsti knygos pasiskolinimo terminą?
Knygos grąžinimo laikotarpį galima pratęsti tris kartus (kas 30 dienų), jeigu knygos dar neužsakė ar nerezervavo kitas vartotojas, ir nėra pasibaigęs knygos grąžinimo terminas.
11. Kodėl negaliu užsisakyti leidinių?
Gali būti, kad pageidaujama knyga:
• šiuo metu skaitoma kito skaitytojo ir ją galima tik rezervuoti;
• išnaudotas užsakomų knygų limitas;
• nesate registruotas bibliotekoje;
• neatnaujinote savo registracijos duomenų (nepersiregistravote);
• esate laiku negrąžinęs knygų.
12. Ar biblioteka teikia dokumentų spausdinimo, skenavimo, įrišimo paslaugas?
Taip, tačiau šios paslaugos yra mokamos. Daugiau informacijos: https://ukmergesvb.lt/lt/paslaugos/mokamos-paslaugos/
13. Ar yra galimybė bibliotekoje rengti įvairius susitikimus, seminarus, mokymus, pristatymus?
Tikrai taip. Kiekvienu atveju geriausia viską aptarti individualiai. Mūsų kontaktai: el. paštas pavaduotoja@ukmergesvb.lt arba tel. nr. +370 614 94781
14. Ar bibliotekoje veikia belaidis internetas (WIFI)?
Taip, internetu galima naudotis visiškai nemokamai.
15. Kas gali naudotis bibliotekos kompiuteriais?
Viešosios prieigos kompiuteriais naudotis gali tik registruoti vartotojai, turintys bibliotekos skaitytojo pažymėjimą. Vienam asmeniui skiriama 1 val. prie kompiuterio, nebent nėra kitų, laukiančių eilėje.
16. Ar bibliotekoje galima naudotis savo nešiojamuoju kompiuteriu?
Taip.
17. Ar bibliotekoje veikia TBA (tarpbibliotekinio abonemento) paslauga, kai leidinius galima užsisakyti iš bet kurios Lietuvos bibliotekos?
Taip, šiuo metu ji yra visiškai nemokama. Kreiptis į Vartotojų aptarnavimo skyrių tel. nr. +370 659 34830 arba el.paštu aptarnavimas@ukmergesvb.lt.